.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا یک سال تمام کار در کشور تعطیل شده است؟

شهردار تهران گفت:در حرکت و در مشی سیاسی افراط و تفریط نکنیم و بدانیم تندروی‌ها ما را به جایی نمی‌رساند.

محمد باقر قاليباف شب گذشته در آيين گراميداشت سي و يکمين سال پیروزی انقلاب اسلامي در مسجد حضرت زين‌العابدين(ع) قم افزود: این ایام مانند 12بهمن و 22بهمن ایام‌الله است و ذکر آنها برای ما لازم و مورد تاکید است .

وی با بیان اینکه روزهايي که ایام الله روزهایی است که اراده الهي بر اراده شيطاني غلبه پيدا مي‌کند،گفت:در 22بهمن اراده خدا بر این تعلق گرفت که امت حزب‌الله بر طاغوت پیروز شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ما انسان‌ها هرچه نعمت‌ها بزرگتر است ،غافل می‌شویم و کمتر درک می‌کنیم اظهار داشت: باوجود چنين انقلاب بزرگي در کشور اتفاق افتاده و چنين گوهر گرانبهايي که در دست ماست مي‌بايد بدرستي آن‌ را شناخته و قدر انقلاب را بدانيم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما باعث تجديد حيات اسلام شد و نه تنها به ملت ما بلکه مسلمانان در دنيا عزت داد گفت:درست است که انقلاب ما يک حرکت سياسي است ، اما اگر احساس کنيم اين انقلاب تنها يک حرکت سياسي بوده اشتباه کرده‌ايم چرا که انقلاب يک باور ديني و اعتقاد عميق در جوهره ملت ما دیگر ملت‌ها تبدیل شده است.

قاليباف تصريح كرد: آنهايي که با اقداماتي وحدت جامعه را خدشه‌دار مي‌کنند ، با آرمانهاي امام(ره) انقلاب ، شهدا و مقام معظم رهبري فاصله دارند و افراد اگر قدر انقلاب را بدانند بيش از اين سعه صدر نشان می‌دهند و اگر جايي اشکالاتي ببينند برايشان قابل گذشت است و راه حل‌های منطقی‌تری را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی افراط و تفریط مبنای کارمان قرار گیرد معلوم می‌شود که درک درستی از انقلاب نداریم و اگر درک درستی هم داریم ،هوای نفس و قدرت‌طلبی جلوی چشممان را گرفته است.
قالیباف تصريح كرد : در این دهه باید نگاهی به آرمان‌های انقلاب بی‌اندازیم و اگر واقعا قدر شناس باشیم ،به جای اینکه کینه‌ورزی کنیم ،برادری را انتخاب می‌کنیم.
وی عدل اجتماعي ، استقلال سياسي ، استغناي اقتصادي و رشد علمي و رشد اخلاقي را از اهداف انقلاب و نظام اسلامي دانست و تصریح کرد: اگرامروز اين پنج هدف انقلاب را قبول داشته باشيم و شرايط امروز را با آنها مقايسه کنيم مي توانيم تشخيص دهيم که مسير انقلاب و نظام کجاست.
شهردار تهران در تشریح استقلال سیاسی گفت:انقلاب کردیم که دیگر بیگانگان برایمان تصمیم نگیرند و نباید امروز هم کاری کنیم که خدای ناکرده استقلال سیاسی در خطر قرار گیرد و کسانی که موجب به خسرافتادن استقلال سیاسی میشوند درمسیر انقلاب نیستند.
وی استغنای اقتصادی را با اهمیت دانست و اظهار داشت:درست است که ما برای مال و انگیزه های مادی انقلاب نکردیم اما مگر می‌توان در سایه فقر ،دین را توسعه دهیم و باورهای دینی را در جامعه گسترش دهیم؟ ببینید چه قد در فرهنگ اسلامی فقرر نکوهیده است ؟ و این را هم بدانیم که اسلام هرگز تولید ثروت را نفی نکرده است.
قاليباف تاكيد كرد : قبول دارم استغنای اقتصادی اهمیتش به اندازه استقلال سیاسی نیست اما نباید یکی را فدای دیگری کنیم. این مثل امروز ماست که کسانی که می‌گویند یا آزادی یا عدالت یا ندارد.ما هم عدالت را می‌خواهیم هم آزادی را و نباید یکی را فدای دیگری کنیم.
شهر دار ضمن انتقاد از کسانی که شعار جمهوری ایرانی را سر می‌دهند گفت: درست است آنهایی که در کشور التهاب‌آفرینی می‌کنند برای مردم سودی ندارند ،اما بنده هم که خود را حزب اللهی میدانم و مسئول هم هستم با ناکارآمدی خودم مردم را از نظام اسلامی دلسرد کردم نه تنها برای مردم سودی ندارم که به دین و انقلاب هم ستم کردم.
وی گفت:شاید بعضی‌ها به من ایراد بگیرند که این قدر با صراحت حرف می‌زنم که چرا یک سال تمام است که کار در کشور تعطیل شده است؟
وی ادامه داد:از همین ایام در سال گذشته همه آماده انتخابات شدند و بعد از آن هم اعتراضات و تا به امروز یک سال است که کار کشور تعطیل شده است.چه کسی می‌خواهد این یک سال را جواب دهد؟
شهردار تهران خطاب به آنهایی که معترض به انتخابات هستند گفت:اگر اشکالی است ،آیا راهش این است که آن را در کف خیابان حل کنیم؟نباید کاری کنیم که دشمن خوشحال شود و من هم که مسئول هستم وظیفه دارم کارم را درست انجام دهم تا مردم را به آینده انقلاب امیدوار کنم نه انکه یک سال کار کشور را تعطیل کنم.
وی ادامه داد: چه آنهایی که در جامعه آشوب می‌کنند و چه آنهایی که مسئولند و بد تصمیم میگیرند و بد مدیریت میکنند هر دو چوب لای چرخ این انقلاب مي‌گذارند.
شهردار تهران در تشریح یکی دیگر از اهداف مهم انقلاب ما مبنی بر پایداری اخلاق در جامعه گفت:هر کسی به هر بهانه‌ای و به هر دلیلی بد اخلاقی کند و آبروی کسی را ببرد او هم در مسیر نظام نیست و اگر کسی می‌خواهد به کسی اشکال کند ، نباید اساس انقلاب را زیر سوال ببرد و بدانیم این سزاوار نیست.
قالیباف ادامه داد: تمام اشکالات ما در جامعه این است که همه چیز را سفید و سیاه مطلق می‌بینیم و میگوییم هرکه با ما نیست برماست. و از کجا معلوم که ما بر حق هستیم؟
وی تاكيد كرد:کار آمدی دین در جامعه را پیش ببریم و اهداف انقلاب را مبنا قرار دهیم و فصل الخطاب همه چیز را رهبر معظم انقلاب قرار داده و بدانیم دشمنان در حال حاضر محور رهبري را نشانه گرفته‌اند و سعي در تخريب آرمان‌هاي انقلاب را دارند.
شهر دار تهران با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه "از اعتدال خارج نشویم" گفت:در حرکت و در مشی سیاسی افراط و تفریط نکنیم و بدانیم تندروی ها ما را به جایی نمیرساند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.